Friday, January 30, 2015

Ți-aș fi putut opri plecarea? // Could I have stopped your leaving?

Posted by Raluca Vestem at 30.1.15
Cu răbdarea unui nemuritor ți-am așteptat venirea,
Ca o dorință a Apocalipsei
În mărturia singurătății mele.
Am șoptit mici secrete urechilor tale, zidurilor,
Nopții noastre.
În întuneric te-am ascuns ca pe-o dorință interzisă.
Am urmărit atingerea pașilor tăi pe caldarâm
Și umbra alergându-ți lângă mine...
Nu a plouat în acea noapte...

 Could I have stopped your leaving?


With the patience on an immortal I’ve awaited your arrival
As a desire of the Apocalypse
In the testimony of my loneliness.
I’ve whispered small secrets to your ears, to the walls,
To our night.
In the darkness I hid you like a forbidden desire.
I watched the touch of your foodsteps on the cobblestones
And your shadow running alongside me...
It didn’t rain that night...

0 comments:

Post a Comment

 

Snapshots... în cuvinte Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review